A rali-világbajnokság (WRC) az ember és gép alkotta precíz együttműködés legnagyobb próbatétele az elemekkel való küzdelem során: jeges utak és mínusz 300 fok Svédországban, ritka levegő 2800 méteres tengerszint feletti magasságon a forró Mexikóban, laza kavicsréteg és agyag a poros Ausztráliában. Ezért az M-Sport World Rally Team a Castrol olajait választja a WRC futamok során - ezzel biztosítva a motor kifogástalan működését minden időjárási körülmény között és a 300 feletti lóerő maximális leadását - minden útviszony mellett.
A választott olaj a Castrol EDGE Titanium FST™ a motorolajok között és a Castrol SYNTRANS a váltómű számára.

A két Ford Fiesta RS WRC versenykocsi az Elfyn Evans és Daniel Barritt angol, illetve az Ott Tänak és Raigo Mõlder észt pilóták alkotta legénységgel ugyanakkor nem kizárólagos haszonélvezői a “powered by Castrol”, azaz a Castrol olajok által nyújtott tökéletes kenésnek. Minden, a Ford által sorozatban gyártott utcai modell ugyanilyen kezelést kap a gyár elhagyása előtt abból a célból, hogy a mindennapos használat kihívásaira tökéletes felkészítéssel rendelkezzen.“Egy rali-világbajnoki autó, mint a mi 1.6 literes Ecoboost-tal szerelt Fiesta RS WRC-nk és egy utcai, bármely Ford márkakereskedésben megvehető Ford Fiesta sok tekintetben egyáltalán nem különbözik egymástól” mondja az M-Sport csapat vezetője, a brit Malcolm Wilson. Mindkét esetben kulcsfontosságú a maximális tartósság. Evans és Tänak 2000-nél is jóval többször vált sebességet a Fiesta RS WRC-ben az egy-egy világbajnoki futamot alkotó speciális szakaszok teljesítése során. A miheztartás végett: ez négyszer több váltás, mint amit egy utcai Fiesta sofőrje átlagosan megtesz egy autópályán, országúton és városi forgalomban vegyesen teljesített, összesen 4000 km-es távolságon.

“Egy World Rally Car motorja természetesen sokkal erősebb, mint egy átlagos Fiesta, teljesen más, a raliversenyekhez tervezett a váltóműje, bukókeret is van benne és persze sokkal kevesebb komfort. De mindkét autóban közösek a gének, hiszen a Fiesta RS WRC is a sorozatgyártású Fiesta-ra épül" - teszi hozzá Wilson, utalva mindkét autó lehető legjobb teljesítményt célzó igényességére - legyen szó akár a csúcstechnikát hordozó raliautóról vagy a megszokott utcai kivitelről.

“Ez azt is jelenti, hogy a WRC-nk számára készülő Castrol olajokkal szembeni igényeink nem is annyira különbözőek attól, mint amit egy mindennapi autós megkövetel az autójától: kifogástalan terhelhetőség, minimális emisszió és alacsony üzemanyag-fogyasztás - és pontosan ez az, amit a Castrol nagyszerű kenőanyagaival elérhetünk.” Legyen tehát szó szélsőséges hőségről vagy hidegről, ritka vagy poros levegőről, a Castrol olajok a tökéletes kenést biztosítják a motor számára optimális teljesítmény-leadás, alacsony súrlódási veszteség, alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2 emisszió mellett mind a rali-világbajnokságon, mind a mindennapok közlekedésében.